.jpg)
"Számomra a szerepjáték  legfőbb varázsa, hogy egzotikus világokra és idegen kultúrákra nyit  kaput, amelyekben a baráti társaság elmerülhet egy-egy estére vagy  éjszakára, hitetlenkedésüket ideiglenesen a szögre akasztva. Egyesek  azért csinálják ezt, hogy meneküljenek az unalmas, nehezen kezelhető  valóságból; ők általában a leegyszerűsített szettingeket kedvelik, ahol a  konfliktusok egyértelműek, a problémák könnyen átláthatóak, és nem kell  bajlódni komplex morális kérdésekkel. Mások, engem is ideértve, a  perspektívaváltás élményét keresik, s olyan közegben érzik jól magukat,  amely nem menti fel őket a felelős döntéshelyzetek alól, csak éppen más  értékrend alapján működik.
A hagyományos (A)D&D-világok, Greyhawktól az Elfeledett Tartományokig, jobbára az előbbi típus igényeire vannak szabva. Engem az is zavar bennük, hogy elsősorban a játéktechnikára épülnek, belső törvényeik egyenesen levezethetők a szabálymechanizmusból. Szociokulturális értelemben a gygaxi alapértelmezést képviselik: az elnagyolt pszeudo-középkori díszlet mögül mindenütt kikandikál a modern nyugati értékrend (társadalmi mobilitás, szabad gazdaság, jogegyenlőség), rosszabb esetben a politikai korrektség szájbarágós erőltetésével megfejelve." A teljes cikk: Carcosa blog
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
 
 
 
